تاثیرات پورنوگرافی بر ازدواج

طبق آمار، گزارش شده که تقریباً ۵۵ تا ۷۷ درصد از مردان و ۳۰ تا ۴۰ درصد از زنان زیر ۴۰ سال اقلا یک بار در سال فیلم‌های پورن تماشا می‌کنند.

نسل جوان به ویژه اونایی که از دوران نوجوانی به اینترنت دسترسی دارن؛ بیشترین افزایش آمار استفاده از پورنوگرافی در چند دهه گذشته رو داشتند.

پورنوگرافی می‌تونه اثرات مضر و حتی مخربی بر ازدواج داشته باشه به خاطر همین افزایش استفاده از اون موجب نگرانی‌های اجتماعی قابل توجهی شده.

۱.تماشای پورن می‌تونه موجب نارضایتی زناشویی بشه؛ مردان پس از دوره‌های طولانی تماشای پورن و تمایل به زنانی که در آن فیلم‌ها به تصویر کشیده می‌شن: گزارش میدن که تمایل کمتری به همسرشون پیدا کرده‌اند. محققان گزارش دادند که فراوانی تماشای پورنوگرافی، دومین پیش‌بینی کننده قوی کیفیت پایین زناشویی در سال‌های بعد خواهد بود. از طرف دیگه، در همسران این افراد ممکنه حس عدم کفایت جنسی یا عدم جذابیت ایجاد بشه که مقدمه افسردگی و پریشانی و حتی ایجاد تروماهایی باشه که به درمان بالینی نیاز داره.

مشکل اینجاست که بینندگان پورنوگرافی عادت می‌کنند به رابطه جنسی بدون دخالت عاطفی اهمیت بیشتری بدن و در نتیجه همسرانشون کاهش شدیدی در صمیمیت جنسی تجربه می‌کنن.

فاصله عاطفی ایجاد شده توسط پورنوگرافی و سکس سایبری اغلب می‌تونه به اندازه یک خیانت واقعی به رابطه زناشویی آسیب بزنه.

طبق آمارها بیگانگی بین همسران ناشی از پورنوگرافی می‌تونه عواقب قابل لمس‌تری هم داشته باشه: ۴۰ درصد از معتادان پورنوگرافی همسر خودشون رو از دست می‌دن،  ۵۸ درصد از اون‌ها متحمل خسارات مالی قابل‌توجهی میشن و یک سومشون هم شغلشون رو از دست میدن.

بیشتر از نیمی از کسانی که درگیر روابط سکس سایبری و آنلاین می‌شن علاقه‌شون رو به رابطه جنسی واقعی از دست میدن و این در حالیه که کیفیت رابطه اون‌ها به اندازه‌ای پایین میاد که یک سوم از شریکانشون هم علاقه‌شون رو به رابطه از دست میدن.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض پورنوگرافی حتی باعث بیزاری از محبت همسر می‌شه، نگرانی‌های بدبینانه در مورد عشق شروع به ظهور می‌کنه و لذت‌های جنسی برتر از محبت و صمیمیت در رابطه تصور می‌شه؛ این عواقب هم برای مردان و هم زنانی که طولانی مدت در معرض پورنوگرافی بودند وجود داره.

کاربران پورنوگرافی به طور فزاینده‌ای نهاد ازدواج رو محدود کننده روابط جنسی می‌دونند و اعتقاد به چیزی به عنوان وفاداری در روابط زناشویی در اون‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کنه.

۲. تماشای پورن می‌تونه باعث افزایش خیانت بشه؛ محققان دانشگاه آلاباما در یک مطالعه به این نتیجه رسیدند که استفاده مداوم از پورنوگرافی غلب منجر به کنار گذاشتن وفاداری به شریک عاطفی فرد تا ۳۰۰ درصد یعنی تا ۳ برابر می‌شه. یک مطالعه دیگه نشون داد که افرادی که به تماشای پورنوگرافی اینترنتی عادت دارن در رابطه جنسی بسیار آسان‌گیر می‌شن حتمال بیماری‌های مقاربتی هم در اون‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کنه.

۳. جدایی و طلاق؛ اعتیاد به پورنوگرافی یک عامل جدی برای جدایی و طلاق هست. یک مطالعه طولانی مدت در دانشگاه اوکلاهما انجام شد و نشون داد که احتمال طلاق برای زنان و مردانی که شروع به استفاده از پورنوگرافی می‌کنند تقریباً دو برابر بیشتر از میزان عادیه. در دادگاه‌ها هم بیشتر از ۷۰ درصد از پرونده‌های طلاق ناشی از خیانت، به علت ملاقات یکی از طرفین با یک فرد جدید از طریق اینترنت بوده. به علاوه ۶۰ درصد از جدایی‌ها، مربوط به علاقه وسواسگونه یکی از طرفین به وب سایت‌های مستهجن بوده.

0 0 رای
امتیاز (روی ستاره سمت چپ بزنید)
اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاهات
0
لطفا اگر دیدگاهی دارید برای ما ارسال کنید.x